انواع همبرگر در کل دنیا

تاریخچه همبرگر

پیش از پرداختن به انواع همبرگر بد نیست یک آشنایی نسبی با تاریخچه همبرگر داشته باشیم. انواع فست فودها از زمان پیدایش و حضور پر رنگ در میان وعده های غذایی نسل بشر بسیار پرطرفدار ظاهر شدند. معمولا تاریخچه پیدایش فست فودها را مربوط به کشور آلمان می دانند و با توجه با اطلاعاتی که در طول تاریخ درباره رژیم غذایی مردمان به دست آمده است، استفاده از گوشت چرخ کرده و کاربرد آن در تهیه غذاهایی مانند همبرگر بیشتر به مغول ها و مردم روسیه بر می گردد.

همچنین ارتباطی که قوم مغول از طریق روسیه با این کشور داشته باعث ایجاد تبادل غذایی بین قوم های این ملل شده و نهایتا منجر به رواج استفاده از گوشت چرخ کرده و همبرگر در میان آلمانی ها شده است. آلمانی ها با اضافه کردن ترکیبات مختلف و رنگ و طعم بخشیدن به همبرگر به عنوان پدید آورندگان شکل امروزی همبرگر شناخته می شوند. همبرگر به مررور زمان محبوبیت زیادی بین مردم آلمان پیدا کرد و با گذشت زمان مردم دیگر کشور ها هم به جمع طرفداران این فست فود پیوستند.

با فراگیر شدن استفاده از همبرگر به عنوان غذایی که سریع آماده می شود تنوع بین همبرگرها هم افزایش یافت ریشه همبرگر مربوط به شهر هامبورگ آلمان است. آنها در ابتدا تنها از گوشت گاو برای تهیه همبرگر استفاده می کردند اما با مهاجرت آلمانی ها به ایالات متحده آمریکا در قرن نوزدهم میلادی به تدریج این فست فود مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته و مواد مختلف دیگری به این فست فود لذیذ افزوده شدند.

همبرگر که در ابتدا از دو تکه نان گرد که در داخل آن از گوشت چرخ کرده استفاده می شد، تشکیل می شد، امروزه با افزایش تنوع نوع همبرگرها، همبرگرهای دو یا سه ردیفه هم وجود دارند که بر اساس ذائقه افراد تهیه و سرو می شوند. امروزه از مواد دیگری نیز در داخل همبرگرها استفاده می شود که از جمله آنها می توان به انواع سس ها مانند سس خردل ،سس گوجه فرنگی و سس مایونز اشاره کرد همچنین ناگفته نماند برای افرادی که تنظیم میزان کالری بدن برای آنها مهم است همبرگرهای رژیمی طبغ می شود در این نوع همبرگرها تا جای ممکن از مواد کم کالری مانند پنیرهای کم چرب و سس هایی که میزان کم تری کالری نسبت به موارد مشابه خود دارند استفاده شده است.

انواع همبرگر های خوشمزه در دنیا

در بسیاری از کشورهای دنیا از این فست فود لذیذ به وفور استفاده می شود که در اکثر آنها از گوشت استفاده شده است البته با این تفاوت که درصد گوشت در هر کدام از آنها متفاوت است به طوریکه در همبرگر ممتاز حداقل بالای 60 الی 70 درصد از گوشت استفاده شده است این در حالی است که در همبرگرهای معمولی تنها 30 درصد از مواد اصلی آنها را گوشت تشکیل می دهد.

در همبرگر از مواد اولیه دیگری نیز استفاده می گردد که می توان به آرد، نمک، روغن، سویا و آرد سوخاری اشاره کرد. در تهیه همبرگرها می توان از نان هایی مانند نان جو و نان کنجد دار هم استفاده کرد. در این بخش از مطلب قصد داریم با توجه به وجود تنوع زیاد همبرگر در دنیا چند مورد از آنها را نام ببریم:

همبرگر سبزیجات سوئیسی

مواد تشکیل دهنده همبرگر سبزیجات سوئیسی جو، عدس و قارچ می باشد که آن را به همراه پنیر ورقه ای خوشمزه و قارچ سرخ شده سرو می کنند.

برگر ترکی

برگر ترکی که از همبرگرهای معروف در ترکیه است از گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری، پیازچه خرد شده، پیاز رنده شده، سس مایونز، سس گوجه فرنگی، ریحان خرد شده، نمک و فلفل تهیه می شود.

همبرگر گوشت گوساله

در تهیه همبرگر گوشت گوساله از گوشت گوساله، مغز نان همبرگر، شیر، پیاز، سیر، سبزیجات معطر و نمک و فلفل استفاده می کنند.

همبرگر آسیایی

یکی از بهترین انواع همبرگر ، همبرگر آسیایی می باشد. این همبرگر از ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز، هویج، تخم مرغ، نان خشک، نمک و فلفل تهیه می شود.

همبرگر مخصوص

همبرگر مخصوص را از ترکیب گوشت چرخ کرده با 20 درصد چربی، آرد سوخاری، تخم مرغ، پیاز، سیر و نمک و فلفل تهیه می کنند.

همبرگر مرغ به روش گریل

این نوع همبرگر را از گوشت سینه مرغ بدون پوست و استخوان، پودر نان، پیاز، تخم مرغ، سیر، پودر زیره سبز، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به همراه پنیر ورقه ای چدار یا گودا به روش گریل طبغ می کنند.

همبرگر مک دونالد

همبرگر مک دونالد یکی از انواع همبرگر های محبوب و لذیذ در دنیاست که از موادی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، زرده تخم مرغ، آرد سوخاری، سیر، نمک، زردچوبه، ادویه و فلفل و کمی پودر سیر، سس کچاپ و سس مایونز، گوجه خیاز شور و یک پیاز ورقه شده به همراه چند برگ کاهو تهیه می شود.

رویال برگر

همبرگر رویال برگر را از ترکیب گوشت چرخ کرده همراه با دنبه، تخم مرغ، پیاز، سیر، آرد سوخاری، پودر سیر، پودر موسیر، نمک، فلفل، پنیر چدار، قارچ و ژامبون مرغ طبغ کرده و سرو می کنند.

همبرگر ایتالیایی

همبرگر خوشمزه و لذیذ ایتالیایی را از گوشت گاو بدون چربی، تخم مرغ، فلفل سبز، جعفری تازه، آویشن، رزماری، ریحان تازه، نان سیبا، سبزی روکولا و سس مایونز بدون چربی تهیه می کنند.

دوبل چیز برگر

دوبل چیز برگر از ترکیب گوشت همبرگر، پنیر گودا، کاهو، گوجه، خیارشور و سس مخصوص تشکیل شده است.

همبرگر مرغ سوخاری

در تهیه همبرگر مرغ سوخاری به جای گوشت از مرغ گریل شده یا سوخاری استفاده می شود. مواد لازم در تهیه این نوع همبرگر شامل سینه مرغ، کاهو، گوجه فرنگی، خیار شور، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه، آرد سفید، زردچوبه، تخم مرغ، سس فرانسوی و آرد سوخاری می شود.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.